.....................................................

Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2013

Τα φυσικά αντίδοτα για 5 υπερβολές σας


Ήπιατε ή φάγατε λίγο παραπάνω; Μήπως χθες ξενυχτήσατε και σήμερα αισθάνεστε κατάκοποι; Όλοι κάποια στιγμή μπορεί να κάνουμε κάποιες υπερβολές, ευτυχώς όμως υπάρχουν και τα «αντίδοτα» που θα μας κάνουν να νιώσουμε κάπως καλύτερα. Αυτό βέβαια δεν πρέπει να αποτελεί άλλοθι για να επιδιδόμαστε συχνά σε καταχρήσεις γιατί έτσι επιβαρύνουμε την υγεία μας.

Το παρακάνατε με την άσκηση;

Αν θέλετε να ανακτήσετε τις δυνάμεις σας και να ξεπιαστείτε μετά την άσκηση έχετε επιλογές. Ο χυμός από κεράσι, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί μπορεί να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε το «πιάσιμο» μετά την άσκηση και αναπληρώνει τη χαμένη ενέργεια. Ωστόσο ο χυμός που θα πιείτε δεν πρέπει να περιέχει ζάχαρη. Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Όρεγκον, προτού καταλήξουν στα παραπάνω συμπεράσματα, εξέτασαν 60 εθελοντές, σε κάποιους έδιναν χυμό κεράσι, ενώ στους υπόλοιπους κάποιον άλλο χυμό για μια εβδομάδα.
Στη συνέχεια οι εθελοντές έλαβαν μέρος σε αγώνα δρόμου και διαπιστώθηκε ότι όσοι έπιναν χυμό κεράσι ανέφεραν λιγότερους μυϊκούς πόνους μετά τον αγώνα. Οι ειδικοί αποδίδουν την ιδιότητα αυτή των κερασιών στην φυσική αντιφλεγμονώδη δράση που διαθέτουν.
Από την άλλη πλευρά οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Jame Madison στην Βιρτζίνια ανακάλυψαν ότι η καταπόνηση του μυϊκού συστήματος είναι μικρότερη σε όσους ποδοσφαιριστές μετά τον αγώνα πίνουν ένα milk shake σοκολάτα.

Ξενυχτίσατε χθες βράδυ;

Όταν δεν έχουμε κοιμηθεί αρκετά το βράδυ, το ανοσοποιητικό μας σύστημα αποδυναμώνεται. Αυτό που μπορείτε να κάνετε σε αντιστάθμισμα, όταν δεν έχετε χορτάσει ύπνο, είναι να αυξήσετε την πρόσληψη τροφών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Τα σκουρόχρωμα λαχανικά, όπως το μπρόκολο και τα μούρα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά που είναι χρήσιμα για το ανοσοποιητικό μας.
Επίσης μπορείτε να καταναλώσετε άφθονα πορτοκάλια και πιπεριές που περιέχουν βιταμίνη C που όπως είναι γνωστό ενισχύει το ανοσοποιητικό.
Αν έχετε χρόνο προσπαθήστε να κοιμηθείτε ή έστω να χαλαρώσετε για λίγο το μεσημέρι. Η σιέστα, συμβάλλει στο να χαλαρώσουμε και να νιώσουμε μεγαλύτερη ευεξία για το υπόλοιπο της ημέρας.
Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα καλό πρωινό που θα αναπληρώσει τη χαμένη σας ενέργεια. Βγείτε στο φως. Σύμφωνα με έρευνες ένα τέταρτο στον ήλιο μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της βιταμίνης D στον οργανισμό μας. Η συγκεκριμένη βιταμίνη μας βοηθάει να αντιμετωπίσουμε την κούραση.

Αν παραφάγατε

Σηκωθείτε να περπατήστε λίγο γιατί η κίνηση βοηθά στη χώνεψη. Μαστήστε μια τσίχλα. Το μάσημα της τσίχλας θεωρείται χωνευτικό γιατί διεγείρει την έκκριση των γαστρικών οξέων που είναι απαραίτητα για τη χώνεψη. Μπορείτε επίσης να πιείτε ένα αφέψημα μελισσόχορτου που έχει αγχολυτική και σπασμολυτική δράση.
Εάν η δυσφορία είναι έντονη, τότε μπορείτε να πάρετε ένα αντιόξινο. Αποφύγετε να ξαπλώσετε μετά από πλούσιο τέτοιο γεύμα, μέχρι να υποχωρήσουν τα συμπτώματα. Αποφύγετε τα ανθρακούχα αναψυκτικά. Αν τα συμπτώματα του φουσκώματος εμφανίζονται συχνά χωρίς να έχετε κάνει κάποια διατροφική παρασπονδία, τότε συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Ήπιατε λίγο παραπάνω χθες;

Αν ήπιατε μερικά ποτά παραπάνω το βράδυ και ξυπνήσατε με πονοκέφαλο, τότε υπάρχει κάτι που θα σας βοηθήσει (την επόμενη φορά) να νιώσετε καλύτερα: Τα σπαράγγια. Είναι πλούσια σε αμινοξέα τα οποία συμβάλλουν στον μεταβολισμό του αλκοόλ, σύμφωνα με έρευνα από την Κορέα. Όσο πιο γρήγορα διασπαστεί το αλκοόλ στον οργανισμό σας, τόσο λιγότερα δυσάρεστα συμπτώματα θα αντιμετωπίσετε από αυτό.
Από την άλλη, οι Ασιάτες προτείνουν να πιούμε έγχυμα από σπανάκι, όταν έχουμε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ. Το σπανάκι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, σίδηρο και κάλιο, τα επίπεδα των οποίων μειώνει το αλκοόλ.

Μήπως το ρίξατε στα κοψίδια;

Στην περίπτωση που το γεύμα σας περιλάμβανε μπριζόλες στα κάρβουνα ή σας αρέσει να ξεροψήνετε τα τρόφιμα, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι επιβαρύνετε την υγεία σας με ουσίες που είναι εν δυνάμει καρκινογόνες (ετεροκυκλικές αμίνες και πολυαρωματικοί υδρογονάνθρακες. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει, για να μετριάσετε κάπως τον κίνδυνο, να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τρόφιμα που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες.
Το λεμόνι, το ξύδι, αλλά και πολλά καρυκεύματα αποτελούν, σύμφωνα με τον διαιτολόγο – διατροφολόγο, Δημήτρη Γρηγοράκη, μία πολύ καλή λύση εξουδετέρωσης των ετεροκυκλικών αμινών και των πολυαρωματικών υδρογονανθράκων που αναπτύσσονται κατά το ψήσιμο. Επίσης καλό είναι να συνοδέψετε το γεύμα σας με σαλάτα.
πηγή:pathfinder.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: