.....................................................

Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

Τι συμβολίζει το σήμα του αυτοκινήτου σας;




Μερικά από αυτά, κάποιοι τα ονειρεύονται. Άλλοι τα κατέχουν ήδη… Αρκετά αποτελούν όχημα «σωτηρίας» για ολόκληρες οικογένειες τις ημέρες που τα μέσα μαζικής μεταφοράς νεκρώνουν αλλά και πηγή προβλημάτων όταν πρέπει να πληρώσουν τα δυσβάσταχτα τέλη κυκλοφορίας ή την «τσουχτερή» βενζίνη. Ωστόσο, το αυτοκίνητο ήταν, είναι και θα παραμείνει φετίχ. Όπως φετίχ αποτελούν πλέον και τα λαμπερά σήματα που κοσμούν τα καλογυαλισμένα καπό…Το click@Life παρουσιάζει σε δύο συνέχειες την προέλευση μερικών σημάτων από τα πιο αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα του κόσμου.






Rolls-Royce
Το διπλό κεφαλαίο αγγλικό «R» μέσα στο πολυτελές ασημένιο πλαίσιο, αντιπροσωπεύει τα αρχικά των ονομάτων των συνιδρυτών της εταιρείας: του Τσαρλς Στιούαρτ Ρολς και του Φρέντερικ Χένρι Ρολς. Παράλληλα, η παρουσία της Έκστασης-του χαρακτηριστικού, ασημένιου, φτερωτού, μικρού αγάλματος που κοσμεί το καπό –μάλλον αναφέρεται στην έκσταση που βιώνει ο οδηγός μιας Rolls-Royce αλλά και σε αυτήν που νιώθει ο απλός περαστικός, βλέποντάς την να περνάει από μπροστά του…







Peugeot
Η εταιρεία Peugeot φημιζόταν για τα ανθεκτικά γεωργικά εργαλεία της. Μάλιστα, ένας αργυροχαράκτης, σχεδίασε το λιοντάρι, για να υποδηλώσει την αντοχή, την ταχύτητα και την αξιοπιστία ενός πριονιού! Όταν η εταιρεία άρχισε να κατασκευάζει και αυτοκίνητα, το λιοντάρι παρέμεινε ως ανάμνηση των πρώτων βημάτων μιας επιτυχημένης εταιρείας.








Lamborghini
Ο ιδρυτής της εταιρείας, Φερούτσιο Λαμποργκίνι, ήθελε κάτι που να συμβολίζει την ορμή, τη δύναμη, την κυριαρχία. Σκοπός του ήταν να ανταγωνιστεί την αντίπαλη Ferrari, με σήμα το καλπάζον άλογο. Άνθρωπος πρακτικός και χωρίς μεγάλη επαφή με την τέχνη αλλά με εξαιρετικό ένστικτο και μυαλό για επιχειρήσεις, ο «ταύρος» της αυτοκινητοβιομηχανίας-«ταύρος» και στο ζώδιο-που αρχικά κατασκεύαζε τρακτέρ, επέλεξε αυτό το ζώο, μέσα σε ένα μαύρο, πολυτελές πλαίσιο. Τόσο απλά!








FIAT

H Fiat χρησιμοποίησε το συγκεκριμένο λογότυπο (1969-1999) από ένα πραγματικά ατυχές γεγονός. Όταν το 1982 και εν μέσω μιας διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος, ο διευθηντής του τμήματος σχεδιασμού της Mario Maioli περνούσε δίπλα από το εργοστάσιο Mirafiori είδε το προφίλ των πάνελ με το λογότυπο της Φίατ να διαγράφεται στο ηλιοβασίλεμα. Οι πέντε μπάρες ήταν τα κενά μεταξύ των γραμμάτων του πάνελ!!
Σήμερα η Fiat επέστρεψε στις "ρίζες" της (1999-2006)









Daihatsu
To 1907 στην Ιαπωνία άνοιξε ένα εργοστάσιο το οποίο κατασκεύαζε μηχανές εσωτερικής καύσης και λεγόταν Hatsudoki Seizo. To 1917 ξεκίνησε να κατασκευάζει τρίκυκλα. (τα τρίκυκλα φορτηγάκια που βλέπεις στις Ελληνικές ταινίες Daihatsu είναι) Το 1937 άρχισε να βγάζει τετράτροχα, ενώ το 1964 μετονομάστηκε σε Daihatsu Kogyo Company.

Σήμα: D for Daihatsu










ford
To δεξί χέρι του Κου Φόρντ ήταν ο Harold Wills, ο οποίος έβγαζε τα πρός το ζήν στα νειάτα του τυπώνοντας επαγγελματικές κάρτες. Όταν λοιπόν το 1903 ο Ford έψαχνε για λογότυπο διεπίστωσε πώς η handwritten γραμματοσειρά που είχε χρησιμοποιήσει ο Wills για την cart de visit του ήταν αυτό που ήθελε. Το Οβάλ σχήμα εμφανίστηκε το 1912 και το μπλέ χρώμα προστέθηκε με το λανσάρισμα του μοντέλου Ford Model A το 1927..








Alfa Romeo
Το σύμβολο της «γρήγορης Ιταλίδας» είναι σχεδιασμένο από τον Romano Cattaneo και εμπνευσμένο από τον θυρεό της πόλης του Μιλάνου και από το οικόσημο της οικογένειας Βισκόντι, που κάποτε κυβερνούσε την πόλη.
Απεικονίζει έναν κόκκινο σταυρό, που συμβολίζει την Α’ Σταυροφορία, ενώ το φίδι, παραπέμπει σε μύθους της εποχής του 5ου αιώνα μ.Χ. Η εταιρεία ξεκίνησε το 1909 με το όνομα Societa Anonima Italiana Darracq (SAID). Ουσιαστικά όμως, δημιουργήθηκε το 1910 με το όνομα ALFA, από το ακρωνύμιο Anonima Lombarda Fabricca Automobili και όταν το 1915 αγοράστηκε από τον Ναπολιτάνο βιομήχανο Νικόλα Ρομέο, μετονομάστηκε σε ALFA ROMEO. Η λέξη Μιλάνο στο κάτω μέρος του σήματος αφαιρέθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν άνοιξε το εργοστάσιο Pomigliano d’ Arco στη Νάπολη.






Maserati
Ταχύτητα, ορμή, νεύρο, πολυτέλεια και δύναμη. Πώς μπορεί να συμβολίσει κανείς, με μία μόνο εικόνα, όλα τα παραπάνω; Μα φυσικά, με την τρίαινα, σύμβολο του παντοδύναμου θεού Ποσειδώνα αλλά και της ιταλικής πόλης Μπολόνια, όπου αρχικά κατασκευάζονταν τα οχήματα Maserati. Σήμερα, η τρίαινα της Maserati «ταράζει» την άσφαλτο, όπως έκανε στην μυθολογία η τρίαινα του πανίσχυρου θεού Ποσειδώνα και προκαλεί «φουρτούνες» στο πέρασμά της...









Chrysler
Μια κυκλική σφραγίδα και δύο ασημένια φτερά αποτελούν τον λογότυπο της Chrysler. Η σφραγίδα παραπέμπει στην αξιοπιστία, τη φερεγγυότητα και την υψηλή ποιότητα, ενώ τα ασημένια φτερά είναι εμπνευσμένα από τα σύμβολα των Βίκινγκς, τα φτερά του ταχύτατου θεού Ερμή και συμβολίζουν τη δίψα για εξερεύνηση και το πάθος για νέους δρόμους…






MITSUBISHI
Το λογότυπο των τριών διαμαντιών είναι γνωστό ως το εμπορικό σήμα της Mitsubishi Electric και άλλων σαράντα και περισσότερων διεθνών εταιρειών με δραστηριότητες στα οικονομικά, εμπόριο και βιομηχανία.
Το λογότυπο έχει απευθείας σχέση με το όνομα της εταιρείας. Mitsubishi στην ουσία σημαίνει ''τρία διαμάντια'' – είναι συνδυασμός των λέξεων mitsu (τρία) και bishi (λίθος ή διαμάντι).
Ακριβώς όπως το όνομα Mitsubishi, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που φέρουν το λογότυπο των τριών διαμαντιών συμβολίζουν την ανώτερου επιπέδου τεχνολογία και την πρώτης τάξης ποιότητα σε όλο τον κόσμο.







Toyota
Πριν καταπιαστεί με τα αυτοκίνητα, ο Κιιχίρο Τογιόντα κατασκεύαζε αργαλειούς! Το λογότυπο απαρτίζεται από τρεις γεωμετρικές ελλείψεις που σχηματίζουν το γράμμα «Τ», που συμβολίζουν τις επιθυμίες του πελάτη, το προϊόν και την υπόσχεση της εταιρείας για διαρκή ανάπτυξη.





Chevrolet
Το 1910, ο William Durant, ένας επιτυχημένος αμερικανός κατασκευαστής, ζήτησε από τον Louis Chevrolet, οδηγό αγώνων, να τον βοηθήσει στην κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου. Στις 3 Νοεμβρίου του 1911, η Chevrolet Motor Car Company, πήρε σάρκα και οστά. Ο Durant, επέλεξε το όνομα του Chevrolet, αφενός επειδή το θεωρούσε πιο εύηχο από το δικό του και αφετέρου επειδή ήθελε να αξιοποιήσει την αναγνωρισιμότητα του διάσημου «πιλότου». Ο πολυτελής αλλά ελαφρά πλαγιαστός σταυρός αντικατοπτρίζει την πολυτέλεια και την αξιοπιστία των οχημάτων.





Rover
Rover, στα αγγλικά σημαίνει «ο περιπλανώμενος». Εμπνευσμένοι από την ονομασία της εταιρείας-που αρχικά κατασκεύαζε ποδήλατα (η λέξη «ποδήλατο» στα πολωνικά είναι «rower» και στα λευκορωσικά «rovar»)-οι σχεδιαστές αποφάσισαν να δημιουργήσουν έναν λογότυπο που θα απεικόνιζε την τάση για περιπέτεια και περιπλάνηση. Η ιδέα ήρθε από τους Βίκινγκς, γνωστούς για τις περιπλανήσεις τους ανά τον κόσμο και το ξύλινο καράβι τους.


Lexus
Η ονομασία προήρθε από την ένωση των λέξεων Luxury (πολυτέλεια) και Elegance (κομψότητα), αρχές που διέπουν τα στιβαρά αυτοκίνητα της Lexus. Όσο για τον λογότυπο; Ένα μεγάλο, εντυπωσιακό, λατινικό L, μέσα σε ένα πολυτελές, χρωμιωμένο πλαίσιο.



Jaguar
Ο επιτιθέμενος ιαγουάρος αποτελεί το έμβλημα της Jaguar. Το όνομα Swallow Sidecar Company (SS), που είχε αρχικά η εταιρεία, δεν ήταν ιδιαίτερα εμπορικό (λόγω των γερμανικών SS) και έτσι ο ιδρυτής της, Γουίλιαμ Λάιονς, αμέσως μετά τον πόλεμο, αποφάσισε πως το διαφημιστικό του τμήμα θα έπρεπε να επινοήσει κάτι πολύ πιο επιθετικό. Τα δημιουργικά μυαλά συνδύασαν την αντοχή, την αξιοπιστία, τη δύναμη, την ορμή και την πολυτέλεια και έτσι προέκυψαν ο επιτιθέμενος ιαγουάρος και η νέα ονομασία της εταιρείας.


Renault
Το διαμαντένιο λογότυπο της Renault χρησιμοποιήθηκε αρχικά το 1924 (ήταν προηγουμένως κυκλικό), και είχε έναν πολύ λειτουργικό σκοπό -το κέντρο του διακριτικού ήταν κομμένο για να επιτρέπει στον ήχο από την κόρνα, που βρισκόταν από πίσω, να βγαίνει.






Subaru
Η λέξη Subaru στα ιαπωνικά σημαίνει «ενώνω». Έτσι, χρησιμοποιήθηκε για να βαφτίσει την εταιρεία, που προέκυψε από την συγχώνευση έξι μικρών βιομηχανιών. Ως λογότυπος, επιλέχθηκε ο αστερισμός των Πλειάδων (Mitsubaro-shi στα Ιαπωνικά) για να συμβολιστούν οι 6 τομείς δραστηριοποίησης (σιδηρόδρομοι, αεροναυπηγική, ειδικά οχήματα, λεωφορεία, βιομηχανικές μηχανές και αυτοκίνητα).







Citroen
Ο Γάλλος, Αντρέ Σιτροέν, συλλαμβάνει την ιδέα του διπλού «γωνακού» γραναζιού, που δεν φεύγει από την θέση του, και την κατοχυρώνει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Το 1919, στο πρώτο του αυτοκίνητο χρησιμοποιεί σαν σήμα την ανακάλυψή του αυτή. Τα χαρακτηριστικά διπλά βέλη, υποδηλώνουν την υψηλή τεχνολογία αλλά και τη δυναμική των οχημάτων της εταιρείας.





Audi
Τέσσερις ασημένιοι κύκλοι, ενωμένοι μεταξύ τους, αποτελούν το λογότυπο της Audi. Συμβολίζουν τις τέσσερις εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων από τη Σαξονία (Horch, Wanderer, DKW και Audi), οι οποίες κάτω από την πίεση των οικονομικών εξελίξεων της Γερμανίας, συγχωνεύθηκαν σε μία εταιρεία με τον τίτλο Auto-Union AG. Το Audi (που στα λατινικά σημαίνει «άκουσε») επικράτησε αργότερα, από τη λατινική μεταφορά του επωνύμου του ιδρυτή, August Horch.






Ferrari
Ένα μαύρο, ατίθασο άλογο στέκεται ανασηκωμένο στα δυο του πόδια μέσα σε ένα έντονο κίτρινο πλαίσιο: Το αγαπημένο «γούρι» του ικανότατου πιλότου του Α’ Παγκοσμίου πολέμου, Φραντζέσκο Μπαράκα, έμελλε να διακοσμήσει ένα από τα πλέον ποθητά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο. Οι γονείς του το προσέφεραν στον Φεράρι, για να του φέρει γούρι στα αυτοκίνητα που επρόκειτο να λανσάρει. Το κίτρινο φόντο είναι το χρώμα της πόλης Μοντένα, όπου εδρεύει η Ferrari, ενώ στην κορυφή του σήματος απεικονίζεται και η ιταλική σημαία.





BMW
Η εταιρεία Bayerische Motoren Werke ή αλλιώς BMW, πριν ξεκινήσει την παραγωγή πολυτελών αυτοκινήτων, κατασκεύαζε κινητήρες στρατιωτικών αεροπλάνων. Έτσι, και το σήμα της εταιρείας δεν θα μπορούσε να είναι άλλο παρά ένας έλικας αεροπλάνου σε κίνηση. Όσο για τα χρώματα, αποτελούν τη σημαία της βαυαρικής πόλης, όπου στεγάζεται το εργοστάσιο.






Mercedes-Benz
Ένα λαμπερό ασημένιο αστέρι μέσα σε έναν κύκλο. Το έμβλημα της αυτοκινητοβιομηχανίας Mercedes-Benz έπρεπε να είναι λιτό, αλλά συνάμα στιβαρό και πανίσχυρο. Το αστέρι με τις τρεις ακτίνες συμβολίζει την κυριαρχία της Mercedes σε γη, νερό και αέρα…Σήμερα, το σήμα της Mercedes, αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα brands στον πλανήτη, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που το αναζητούν ως ...ανταλλακτικό καθώς αποτελεί σύνηθες αντικείμενο κλοπής!


Opel
Η εταιρεία που είχε ιδρύσει ο Άνταμ Όπελ αρχικά κατασκεύαζε…ραπτομηχανές! Ο δαιμόνιος Όπελ προχώρησε αργότερα και στην κατασκευή αυτοκινήτων και προκήρυξε διαγωνισμό για την ονομασία τους. Από 1.5 εκατ. προτάσεις (!), επιλέχθηκε η ονομασία Opel Blitz (κεραυνός), που οδήγησε αργότερα στον κύκλο με τον κεραυνό, ως σύμβολο ταχύτητας. Πριν από τον κεραυνό υπήρχε ένα φτερωτό αερόπλοιο (Zeppelin) στη θέση του.


Bentley
Το σημερινό σήμα αποτελεί μικρή παραλλαγή της αρχικής σύλληψης ενός εγγλέζου γραφίστα, το 1911.Όταν το 1931, η Bentley απορροφήθηκε από την Rolls Royce, ένας σχεδιαστής εμπνεύστηκε από τον μύθο του Ίκαρου και έβαλε τα «φτερά» του να περιστοιχίζουν το όρθιο Β, γέρνοντας λίγο προς τα πίσω ως απεικόνιση της ορμής.


Mazda
Το λογότυπο της Mazda είναι το πνευματικό τέκνο του διασήμου Ιάπωνα corporate image maker, Rei Yoshimura. Το V που σηματίζεται απεικονίζει απλωμένα φτερά πουλιού και κατά την εταιρεία " το αίσθημα της αποστολή της εταιρείας, την ευγένεια και την ευελιξία"


                                                               
Porsche
Οι λάτρεις της ταχύτητας, την αγαπούν. Οι λάτρεις της πολυτέλειας, την ποθούν. Οι λάτρεις της αξιοπιστίας, την αποθεώνουν. Η Porsche και το πολύπλοκο έμβλημά της είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τη γερμανική πόλη Στουτγάρδη, της οποίας ο θυρεός απεικονίζει το διάσημο πλέον αλογάκι, που υιοθέτησε στο έμβλημά της και η Porsche. Όσο για τα κέρατα του ζώου και τις καφέ και κόκκινες ρίγες; Αυτές προήλθαν από το οικόσημο του Βασιλείου του Βίρτεμπεργκ. Και όλα αυτά μαζί με μια λέξη: Porsche!





SEAT
Το όνομα SEAT προέρχεται από το ακρωνύμιο «SEAT» που σήμαινε Sociedad Española de Automóviles de Turismo (Ισπανική Εταιρεία για Αυτοκίνητα Τουρισμού), από το 1990 όμως το επίσημο όνομα της εταιρείας έχει γίνει SEAT, S.A.




SKODA

​Παρόλο που το λογότυπο SKODA θεωρείται ένα από τα πλέον αυθεντικά και στιλιστικά «καθαρά» εμπορικά σήματα κατασκευάστριας εταιρείας στον κόσμο, ο δημιουργός του δεν είναι ακόμα γνωστός. Το μαύρο και πράσινο λογότυπο, το οποίο χρησιμοποιείται από το 1994, προσδίδει στη SKODA περισσότερη αυθεντικότητα – το μαύρο συμβολίζει την εκατονταετή παράδοση, ενώ το πράσινο υποδηλώνει την περιβαλλοντική μέριμνα στην παραγωγή..



Volkswagen
Το λογότυπο της Volkswagen είναι απλό, αλλά το όνομα ενδιαφέρει -στα γερμανικά, μεταφράζεται ως «αυτοκίνητο του λαού».



Volvo
Οι ιδρυτές, Gustav Larson και Assar Gabrielsson αναζητούσαν ένα εύηχο όνομα για την εταιρεία τους που αρχικά κατασκεύαζε ρουλεμάν, ποδήλατα και μηχανισμούς μετάδοσης κίνησης. Ψάχνοντας στο λατινικό λεξικό ανακάλυψαν το ρήμα Volvo, που σημαίνει κυλάω. Το σήμα-ο στιβαρός κύκλος με το μεταλλικό βέλος-παραπέμπει στο ατσάλι, προϊόν της βαριάς βιομηχανίας της Σουηδίας.



Saab
Ξεκίνησε την πορεία της ως κατασκευάστρια στρατιωτικών αεροπλάνων και το όνομά της προέκυψε από τις λέξεις Svenska Aeroplan SA (aktiebolaget). Το σήμα της αναπαριστά το μυθικό πουλί γρύφωνα, με κεφάλι λιονταριού και σχεδιάστηκε από τον Καρλ Φρέντικ Ρόιτερσβαρντ.
clickatlife











Δεν υπάρχουν σχόλια: